Archive for 17 december, 2010

h1

Snökaos i huvudstaden

december 17, 2010

Styrelsemöte för Bergmangårdarna i Stockholm. Vi kommer resande från Oslo och Sundre genom snöstorm och ishalka till mer snöstorm i Stockholm. Decembermöte brukar vara verksamhetsplanering. Det är svårt i ett Stockholm som är hysteriskt av jul-och julklappsköp och planering att resa bort till nåt varmt land. Verksamhetsledaren var jetlaggad från Guadelope. Jag önskar att vi hade förlagt mötet till Fårö och att vi hade måst pulsa i snön några kilometers till Hammars, tänt ljus och i lugn och ro tänkt efter vad vi vill åstadkomma nästa år..

Äldsta dottern kom helt apropå til Stockholm för audition till en pjäs. Allt händer i huvudstaden. Jag var glad att jag lyckades ta mig till flyget och åter. Kom i och för sig för sent till flygplatsen men flyget var försenat. Hade beställt taxi till flyget men den kom aldrig..Väl på Bromma ringde taxin och sa Jag är på väg (45 min efter beställt tid).Jag sa att jag kommit fram på annat sätt. Till saken hör att jag beställt taxin dagen innan. Ändå kommer den inte. Och så ringer de 45 min senare. Jag är glad att bo i Sundre. Och att vara hemma igen.