h1

Ann-Sofi Sidén på Dramaten och Emily Sundblad på Galleri Lars Bohman

november 29, 2011

Hemma igen efter intensiva Stockholmsdagar i olika styrelser. Jag träffade Litteraturutredningens Tomas Lidman med sekreterare för att ge synpunkter kring barnböcker och läsande. Vi sågs på Barnboksinstitutet och jag tror de fick viktig och för dem ny info av dess chef. Jag har hunnit se en del konstutställningar, Turner, Monet och Twombly såg jag med Jon och vi gick runt var för sig och valde varsin favorit av dem tre. Förvånande samstämmiga är vi. Bonniers Konsthall firade 5-årsjubileum och årets stipendiater utsågs. Olof Lindström och Kico Widgren heter de. Danne Wolgers tal i form av poesi till dem båda. Fina! Han borde ge ut sin poesi i bokform. Så gick vi ”konstrondan” till alla gallerierna. Emily Sundblad på Lars Bohman tyckte jag mycket om. En ung tjej som i tjugoårsålderna for till New York, öppnade galleri, Reena Spaulding på East Broadway, har ett band, gör musik, konst… Bilderna är färgstarka och minner på något sätt om Matisse utan att jag kan förklara varför. Färgerna kanske. Mamman är hennes musa. Väldigt fina bilder, jag skulle gärna vilja visa henne här hos oss. Rolig video av Ann-Sofie Sidén om Dramaten bakom kulisserna hann vi också med i Tornrummet på Dramaten.

Möte med Körsbärsgårdens vänförenings styrelse i Stockholm. Årets utställare börjar falla på plats, vi planerar för litteraturaftnar kring tema teater med väldigt speciella uppläsningar.

Nannas lille pojke artar sig, men mor och son är ännu på Lunds Prenatal. Kanske får de resa hem i veckan.

Lämna en kommentar